donderdag 1 augustus 2013

Zwoele zomer - verkoeling

Ik werk in een prachtig nieuw pand, maar helaas zonder airco.
Het verhaal gaat dat er simpelweg geen geld voor was, omdat ze moesten kiezen tussen gedwongen ontslagen en het weglaten van de airco en dus gekozen hebben voor het laatste. Ik weet niet of het klopt, maar als dat zo is valt er eigenlijk niks te klagen. Al ver voor de crisis is begonnen met de bouw en als dan alle resultaten tegenvallen en het bestuur ervoor kiest om gedwongen ontslagen te voorkomen, kan ik alleen maar blij zijn met deze keus.
Echter, in zo'n hittegolf, is het niet altijd aangenaam. Kort daarna trouwens ook niet, de hitte blijft enorm hangen. Er worden ijsjes uitgedeeld, nooddeuren open gezet, en we worden eraan herinnerd dat er flink gedronken moet worden...
Eenmaal thuis wil ik dan niks liever dan naar het water!



Ik woon in een stadje aan de Lek en heb dus verkoeling op loopafstand. Heerlijk voor de zwoele avonden, meneer Snoeshaan en ik vieren er graag dat het leven aangenaam is, met een maaltijdsalade op schoot of een biertje in de hand. En soms vinden we verkoeling op het dakterras, met een ijsje!


Ik hou van deze avonden, en eigenlijk vind ik de zomeravonden het fijnst, ook als ik vrij ben en in de zon kan gaan liggen, geniet ik meer van de zwoele zomeravonden waarop het wat afkoelt en het voelt alsof de wereld in slaap sukkelt en ik wakker wordt.


Dat is misschien waarom ik zo hou van de parade in schemer.
De parade is sowieso één van de leukste festivals die er zijn, als je het mij vraagt. De zweefmolen, de voorstellingen, de lampjes, de snoepkraam, de fontijn, de sangria... en dat alles tussen de prachtige oude bomen van het Moreelse Park in Utrecht. Een soort kermis, maar dan voor grote mensen!

Voor vanavond twijfelen we nog een beetje, gaan we picknicken bij het water of gaan we zweven op de parade? Hoe dan ook, het wordt weer een fijne, zwoele avond! Geniet ervan!

3 opmerkingen:

  1. Ohhh wat een prachtige foto's en wat klinkt het gezellig...wat de keuze dan ook zal zijn ,het word inderdaad genieten met een grote G!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt reuze gezellig die zwoele zomeravonden van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij waren er ook en wat was het gezellig! Volgend jaar weer. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!