donderdag 11 juli 2013

Kersenfestival

Zomaar zomer. Uit het niets, een beetje onverwachts maar ontzettend welkom!
Vorig weekend was het kersenfestival in Cothen, waar we genoten van de prachtige roofvogeldemo.


Ik heb meneer Snoeshaan eens een workshop kado gedaan en werd daar verliefd op de oehoe.
Tijdens het kersenfestival kwam ik dit snoesje tegen, een uilskuiken. Die fluffy veren in combinatie met die grote ogen, ik kan ze gewoon niet weerstaan, zo schattig en leuk vind ik uilen!


Deze prachtige buizerd poseerde netjes voor mijn camera.

Maar het ging natuurlijk om de kersen. Het festival werd gehouden in de kersenboomgaard, en sommige bomen waren nog goed gevuld met prachtige kersen. Ze rijpen laat dit jaar, we hebben te weinig zon gehad, zo vertelde het boertje dat aan het plukken was. Ik ben het daar helemaal mee eens, meer zon is altijd goed, maar ik vond het wel fijn om de volle bomen te zien!



Natuurlijk ging er een flinke zak kersen mee naar huis. Van die grote, donkerrode, zoete kersen. 
Meneer Snoeshaan deed nog mee met de kersenpit-spuugwedstijd en haalde 12(!!) meter, maar won helaas niet. Gaf niet, want we hadden al enorm het gevoel mazzel te hebben met het vinden van dit geweldige festivalletje in de kersenboomgaard.


Ik zag het al wel voor me, Studio in de Haak met een kraampje op dit festival. Na een babbeltje met de organisator denk ik dat wij daar volgend jaar onze spulletjes ook uitstallen! Kijk dan toch wat een uitzicht je dan hebt!

Gelukkig waren nog niet alle kersen rijp, dus ook nu nog kun je heerlijke kersen kopen, direct uit de boomgaard. Een rondje betuwe is leuk in de bloesemtijd, maar de kersentijd is wat mij betreft de absolute topper!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!