woensdag 6 juni 2012

Tadaaaah! De Pixeldeken

Wat heerlijk om jullie mijn pixeldekentje te kunnen showen!

Zoals altijd als ik een dekentje maak, verkeek ik me op de hoeveelheid werk. Op al die losse draadjes. Op de hoeveelheid garen die er in gaat...
Zoals altijd als ik een dekentje maak, ben ik blij dat ik klaar ben.
Soms ben ik blij omdat ik de klus zat ben en zin heb in iets anders, soms omdat ik een deadline gehaald heb, vaak ook omdat ik trots ben op het resultaat.


Ik was blij dat het af is om alle bovengenoemde redenen.
Maar ik had me nog niet eerder gerealiseerd dat je niet alleen een mooi gebruiksvoorwerp geeft aan de moeder. Toen ik mijn kersverse neefje heerlijk zag slapen onder dit dekentje, bedacht ik opeens dat je ook warmte, behaaglijkheid en zachtheid achterlaat in het bedje van zo'n klein kindje.
En dat maakte deze trotse tante ontzettend gelukkig!



I'm so happy to show you my pixelblanket!
Again, it was more work than I thought. Again, I was happy to finish it.
Happy because I wanted to start something new, happy because I made a deadline, happy because the result makes me proud.
But most of all, I was happy to realise that I didn't just give a nice handmade gift to my sister in law, but mostly glad and proud to leave warmth, softness and cozyness behind in the little bed of my newborn nephew. Now that's happiness!

18 opmerkingen:

  1. It's very beautiful and it does look like a lot of work. A beautiful gift to cherish.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag trots zijn hoor! Hij is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Altijd veel werk zo'n gehaakt dekentje, maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag echt heel erg trots zijn, wat een mooi resultaat. Knap werk tante!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al je werk en inspanning zijn beloond: hij is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat onwijs leuk. *zet dit ook op de to-do-lijst*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie deken en wat een mooi cadeau voor het kleine neefje! Prachtig! .... vergeet die draadjes maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig, heel erg mooi. Je neefje mag blij met je zijn voor dit mooie dekentje. Groetjes Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooo, wat een heerlijk zacht mooi dekentje. Je neefje zal hier wel heel zoet onder slapen! Mijn complimenten hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi geworden en dat heb je ook mooi verwoord. Je geeft er ook een stuk liefde mee weg. En hij zal hier vast heel lekker onder slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw wat een mooi eindresultaat! (en een enorm werk zeg!!!!)
    mooie kleurtjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig!
    Van wat voor garen heb je hem gehaakt? Ik zou namelijk ook graag een keer een baby dekentje willen haken, maar weet niet goed wat ik dan het beste kan gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is GORGIOUS!!! Goed gedaan!
    Mag ik vragen hoe je al die blokken aan elkaar het gemaakt?
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wooow! Amazing!! Came here through the Annemarie's link party! Your blanket is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!