zaterdag 5 mei 2012

De pixeldeken, WIP

Ik liet jullie op Koninginnedag al zien dat ik weer een haakwerkje begonnen ben.
Het ene kraamkadootje is nog niet ingepakt of ik zit het volgende alweer te maken, er is een heuse babyboom gaande in mijn omgeving!
Dit kadootje is wel heel speciaal, want ik maak een dekentje voor mijn schoonzus, die over een paar weken haar eerste kindje krijgt. Het wordt het eerste kindje in mijn fijne schoonfamilie, wat heel bijzonder is voor ons allemaal, zeker omdat ze een vervelende tijd achter de rug had en deze verrassing enorm welkom is. Redenen te over om samen de stad in te gaan, ontzettend lekker te lunchen en de mooiste lamswollen garens te kopen die we vinden konden, in heerlijke kleurtjes.


We besloten dat het een pixeldeken gaat worden, met lekker willekeurig geplaatste zeshoeken in tien verschillende kleuren. Het is dan vaak even zoeken naar een bevredigend patroon, maar als ik het eenmaal heb,  kan ik er ook echt heel gelukkig mee zijn...


Een eerste begin is gemaakt, en een stapeltje nieuwe zeshoeken om verder uit te bouwen ligt al klaar.
Het is een heerlijk werkje, ik geniet van het haken, maar ook van het zoeken naar een goede compositie, het verschuiven van de kleuren tot ik tevreden ben, de groei van het dekentje en het idee dat er binnenkort een kersvers neefje onder komt te liggen!




I've showed you my new crochet-project on queensday.
It is a birthgift again, and a special one again! My sister-in-law is having her first baby.
We went to buy the most beautiful and soft lambswool we could find, in the finest colours, and decided to make a pixelblanket with 10 different colours and in a random pattern. 
The first bit of blanket is starting to show, and there is a pile of new blocks waiting to be connected.
I absolutely adore this project, the crochet is relaxing and playing with colours and composition makes me so cheerful, and so does the idea of a little nephew under it!

4 opmerkingen:

  1. ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig!!!

    wat zal dit lieve kindje hier lekker onder slapen! en later zou het vast een heerlijk troost dekentje worden!

    bij ons in de buurt ook een babyboom! :) heerlijk al dat blije nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn dat zo'n kindje zo welkom wordt geheten!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!