zaterdag 14 januari 2012

Patroon vintage doily

Zoals beloofd, een patroon van een mooie doily uit een vintage boekje!
De voorbeeldfoto is zo oubollig dat het bijna eng is, maar het kleedje zelf is heel mooi vind ik!


Ik denk dat deze heel geschikt is voor een groot kleed, met dikke naald en garen!
Maar je kunt ook, zoals het boekje voorstelt, een rand haken rond stof of een rond kussen maken.
Je kunt op de afbeelding klikken voor een groter formaat, dan is het nog beter leesbaar.



Dit patroon is afkomstig uit de Sabrina-kreatief, nummer 65, die ik vond in de kringloop.
Je mag het vrij gebruiken, maar een linkje zou ik wel op prijs stellen! Ik zou het super-leuk vinden foto's te ontvangen als je iets met mijn patronen maakt.

Meer haakpatronen vind je hier!



Pattern for a doily that would make a great rug, I think!
But you could also crochet it around a round piece of fabric or make a great round pillowcase.
The pattern comes from a vintage Dutch magazine, called Sabrina-kreatief, number 65, that I found on a trifty day. You can use it in any way, but please place a link to my blog. I'd love to receive pictures when you've used my patterns!

More patterns here, alltough most in Dutch, but I'll try to translate soon!

8 opmerkingen:

  1. Hoi
    Ik vind het zo'n schattig kleedje. Ik heb hem als extra gadget op mijn blog gezet. Ik denk dat ik het nog wel eens ga maken.
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, dit is wat je NIET moet laten zien aan die mensen die hun wenkbrauwen optrekken als ze horen dat je haakt! Zoals ie er staat krijg ik er ook een beetje de kriebels van, maar ik denk idd als groot kleed heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind die boekjes ook geweldig en nog oudere ook, met andere woorden als iemand van die boekjes af wil ik wil ze graag hebben en probeer overal vandaan die boekjes op de scharrelen. Als je trouwens kijkt op marktplaats, dan weten ze inmiddels daar ook de prijzen, je tegenwoordig blij zijn als je een boekje voor € 2,00 te pakken kan krijgen.
      Het is dus wel duidelijk, ik vind het kleedje geweldig!!!!

      Verwijderen
  3. Het interesseert me echt geen moer of mensen hun wenkbrauwen optrekken als ze horen dat ik haak... Dit zijn echt superboekjes vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mevrouw Snoeshaan,
    U hebt helemaal gelijk. Iemand met een beetje creatieve geest haalt trouwens zijn of haar wenkbrauwen niet op als iemand breit, haakt of tekent of wat dan ook. Leuk patroon, valt mee te experimenteren. Bedankt voor het publiceren! Ik heb het op mijn Pinterest board geprikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi!

    Ik wilde een blog gaan maken over vintage haakpatronen want ik vind ze ook geweldig en kwam toen even bij jou! Geweldig he die oude boekjes van de kringloop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje kriebels krijg als ik zulke foto's zie, brr. Gewoon omdat de foto's niet uitnodigend zijn zeg maar ;) Maar die patronen zijn super! Ik ben er fan van!
    Oke wat ik dus wilde vragen, mag ik dit patroon dan linken in mijn blog? Dat zou wel leuk zijn als aanvulling!

    Groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je vermeldt dat je het op mijn blog gevonden hebt, en een linkje plaatst, vind ik het prima! Groetjes!

      Verwijderen
    2. Natuurlijk, ik zet je blog als link erbij! :) Dank je wel!

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!