woensdag 15 juni 2011

De kloosterfair

Afgelopen zaterdag was het zover; de kloosterfair waarvoor we al zo lang gehaakt hebben!
Ik ben jullie natuurlijk wel een verslagje schuldig nadat ik het er zo vaak over gehad heb...

Het weer zat niet helemaal mee, we hebben een flinke bui gehad maar gelukkig bleef niet iedereen thuis!
Het was wel veel rustiger dan vorig jaar, en dat was een beetje jammer, maar desondanks hebben we toch best aardig verkocht en zijn we ruim uit de gemaakte kosten.
Belangrijker nog was dat het een gezellige, leuke dag was. Naast ons stond meneer Snoeshaan plaatjes te draaien en te verkopen, waardoor we constant een lekker muziekje hadden op de achtergrond (en bij echt goeie nummers soms op de voorgrond), en bleken we alledrie gezorgd te hebben voor wat lekkers.
Doordat we met z'n vieren waren (drie op de (POPPETJE)-kraam en meneer Snoeshaan met zijn kraam) konden we twee aan twee de markt op om het verdiende geld weer uit te geven. Geld moet rollen!

Deze foto heb ik gepikt van (POPPETJE)-collega Judith, ik ben zelf vergeten een goede foto te maken van de hele stand! Bij haar kun je meer foto's zien, ik ben de dame in het groene jurkje :)

We hebben in ieder geval aardig marktonderzoek kunnen doen (waar beter dan op de markt!). Zo hebben we hele mooie knalroze babyslofjes die heel vaak even van dichtbij bekeken zijn, maar niet gekocht. We hebben ook heel vaak de vraag gehad of we misschien ook meer onzijdige slofjes hadden, voor kraamkadootjes, maar die waren we snel kwijt. Volgende keer spelen we daarop in!

Maar er waren ook (POPPETJE)s waarvan ik gedacht had dat ze wel verkocht zouden worden, zoals Ollie, die er nog zijn, en dingen die ik zelf minder mooi vind zijn verkocht, dus er is niet echt een pijl op te trekken. En dat hoeft ook niet, we maken vooral wat we zelf leuk vinden en blijven dat natuurlijk doen.


Hier een close-upje van mijn kindjes, deze heb ik gemaakt nog tijdens het opbouwen en dat is maar goed ook, want de meest linkse, Carmen Caramel geheten, was al snel verkocht.

Een bonte verzameling met cupcakedoosjes, slofjes, (POPPETJE)s, kussens, dekentjes, sleutelhangers...


En haarclipjes, broches, oorbelletjes, diadeempjes en armbandjes voor princessemeisjes, maar ook voor mama's!

Hier zie je ook de kleuren van mijn dekentje Forest Fun in daglicht. Ik zei toch dat ik stiekem hoopte dat deze niet verkocht zou worden? Ik heb geluk, want ik mag er zelf nog een tijdje van genieten!

Tijdens de fair kregen we een folder toegestopt voor een kerstmarkt.
Nu we een beetje voorraad hebben lijkt me de voorbereiding voor een volgende markt een stuk minder stressvol, maar
ik ben toch maar vast begonnen met het maken van mutsjes.
Ik dacht toe te zijn aan een haakpauze, maar ben alleen maar enthousiaster geworden! Naast de mutsjes die ik nu maak, heb ik alweer heel veel ideetjes die ik nog wil uitwerken.

Still hooked!

3 opmerkingen:

  1. Leuke kraam, blijft altijd lastig om een markt in te schatten. Heb er nu verschillende gedaan en gelukkig altijd de kosten eruit maar je wilt meer!!...Jammer dat je altijd overgeleverd bent aan de weergoden maar ook dat geeft geen garantie dat het druk wordt en goed verkoopt. Met andere woorden: gewoon volhouden, ga zo door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heel gezellige dag waarin je veel informatie op hebt gedaan voor een volgende markt. Begin alvast maar met het haken van "onzijdige" babyslofjes.
    En ik kijk uit naar het patroon van Rudolf het rendier, want die mag natuurlijk op de kerstmarkt niet ontbreken :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!