zaterdag 15 januari 2011

Multifunctioneel

Samen met (POPPETJE)-collega Judith ben ik vandaag naar de lapjesmarkt in Utrecht geweest. Op deze enorme markt presteerde ik het om een flinke smak geld uit te geven, maar toch niet echt te vinden waarvoor ik gekomen was... De prachtige retrostofjes die je in de hippe webwinkels vindt, waren niet present. Wel de leukste roze stofjes, zwart en roze tule, zwarte voering en zwart-rode zwierstof. En het begin van een heuse knopendoos!

Vroeger maakte mijn moeder kleding voor ons, dan mochten we mee naar de markt en een stofje kiezen en soms ook knopen of een bandje. Vaak was er nog wel iets wat we konden gebruiken, en dan mocht je onder het genot van een kopje thee in mama's knopendoos rommelen. Heerlijk vond ik dat, al die kleine schatten bij elkaar!
Nu kan ik mijn eigen knopendoos beginnen, een fantastisch idee!

En het bleek niet alleen vanwege de nostalgie een heel fijn idee, want toen we koud en moe in de kroeg aan de muntthee met appelgebak zaten, hadden we zin in een ouderwets spelletje mens erger je niet. Aan de doos was te zien dat er al veelvuldig gebruik van was gemaakt. Teleurgesteld merkten we op dat er maar twee pionnen waren. Gelukkig kwam Judith op een heel goed idee: de zojuist aangeschafte knopen zouden perfecte pionnen zijn! Multifunctioneel, die knopen!

We hebben beide een potje gewonnen.

Op weg naar huis kwam ik een superschattig vogelkooitje tegen, dat als ik van mijn rommelkamer weer een opgeruimd attelier heb gemaakt, perfect past in de sfeer.

Hier de complete buit uitgestald, samen met mijn trouwe naaimachine die er van alles van gaat maken:

Ik kan niet wachten de start van mijn eigen knopendoos aan mijn moeder te laten zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!